Met Acquis verzekerd van dienstverlening op het hoogste niveau

Door uw bedrijfsmiddel te financieren met operational of financial lease weet u waar u aan toe bent. U heeft zekerheid over de kosten van uw bedrijfsmiddel. Helaas bestaan er altijd onvoorziene omstandigheden, waardoor er schade kan staan aan het bedrijfsmiddel, denk bijvoorbeeld aan brand of diefstal.

In de meeste gevallen bent u zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een passende verzekering waarmee schades aan de objecten verzekerd worden. Doet u dat niet dan loopt u het risico dat u lease betaalt terwijl het bedrijfsmiddel verloren is.
 

abcfinance vindt het belangrijk dat deze risico’s afgedekt worden, waardoor zij alleen objecten financiert indien ook een verzekering aanwezig is. Voor de uitvoering van een verzekeringscontrole werkt abcfinance samen met Acquis Insurance Management B.V.

Acquis heeft kennis van de branche en aandacht voor klantenservice. Een echte expert in haar vakgebied, die onze klanten dienstverlening levert op het hoogst mogelijke niveau.

De verzekeringscheck door Acquis Insurance management

Leaset u een bedrijfsmiddel dat is gefinancierd door abcfinance? Dan bent u verplicht uw object te verzekeren tegen schade, verlies en diefstal. Een strikte voorwaarde die beide partijen dient. U dekt namelijk het risico af dat u een object afbetaalt dat u niet meer gebruikt én wij weten dat u op volle kracht blijft produceren. Dat is goed voor uw bedrijfsresultaat en daarmee ook voor abcfinance.   

Omdat wij een passende verzekering verplichten, neemt Acquis Insurance Management B.V. contact op voor een verzekeringscontrole. Sluit u een verzekering af via abcfinance of op eigen initiatief? Dan controleert Acquis of de verzekering overeenkomt met de voorwaarden die staan beschreven in uw leasecontract. Sluit u geen verzekering af of is uw object onderverzekerd? Dan voegt Acquis uw bedrijfsmiddel toe aan de verzekeringspolis van abcfinance, afgesloten bij Hiscox SA (‘Hiscox’). Daarna is uw bedrijfsmiddel alsnog 100% verzekerd.

Wij vertellen u graag meer over het proces van de verzekeringscontrole door onze partner Acquis Insurance Management. Daarom hebben we deze FAQ uitgewerkt. Lees hem goed door, dan komt u ook niet voor verrassingen te staan.
 

Wat merk ik als klant van de verzekeringscontrole door Acquis?

U ontvangt een brief van Acquis waarin u wordt verzocht de verzekeringsdekking op de door abcfinance gefinancierde objecten aan te tonen. Het verzoek komt in een blanco envelop en is geprint op het briefpapier van abcfinance. In de brief vindt u duidelijke instructies over de te nemen stappen tijdens de verzekeringscontrole. 

Hoe toon ik aan dat de verzekering is geregeld?

Het volstaat dat uw verzekeraar of uw assurantietussenpersoon telefonisch contact opneemt met Acquis via het gratis telefoonnummer dat u vindt in de brief. Acquis neemt dan direct de details van uw verzekeringspolis door en controleert of de dekking overeenkomt met de voorwaarden in de leaseovereenkomst.

Wat gebeurt er als ik niet aantoon dat de verzekering is afgesloten?

Indien u niet kunt bevestigen dat u een passende verzekering voor de objecten hebt afgesloten, voegt Acquis de objecten toe aan de verzekeringspolis van abcfinance (bij de firma Hiscox). Zo voorkomt u onderverzekering, wat nare gevolgen heeft bij schade of diefstal. Uiteraard ontvangt u, na het afsluiten van de verzekering, een samenvatting van de polis inclusief voorwaarden en dekking.

Hoe worden de aanvullende verzekeringskosten in rekening gebracht?

abcfinance zorgt ervoor dat de objecten gedurende de gehele looptijd van uw overeenkomst passend gedekt zijn en Acquis ondersteunt bij het administratieve proces. De aanvullende verzekerings- en handelingskosten worden samen met de maandelijkse leasekosten geïncasseerd.

Waar kan ik een schade melden indien de verzekering via Acquis geregeld is?

U kunt diefstal/verlies van, of schade aan, de objecten volledig papierloos melden. Bel met het gratis Acquis telefoonnummer dat u terugvindt in de correspondentie van Acquis. Acquis neemt dan uit naam van abcfinance contact op met de verzekeraar om een beroep te doen op de verzekering van abcfinance. Acquis zorgt er, waar mogelijk en binnen onze verzekeringsvoorwaarden, voor dat de objecten snel worden vervangen of hersteld zodat de impact op uw bedrijf wordt geminimaliseerd.

Hoe sluit ik een verzekering af ?

U hebt twee opties. Ten eerste kunt u afwachten totdat Acquis contact met u opneemt, en vervolgens vermelden dat u in de verzekering via abcfinance wilt regelen. Daarnaast kunt u uw contactpersoon bij abcfinance informeren over uw wens. Zij zullen u vervolgens bijstaan bij het afsluiten van de verzekering.

Stel uw vraag over het verzekeren van uw object

Heeft u een aanvullende vraag over de verzekering van uw leaseobject? Neem dan contact op abcfinance. Wij helpen u graag verder.

Mark Vermulst

Partner Manager Leasing bij abcfinance
[ Leasing - Eindhoven ]