Zonder het vertrouwen van onze klanten zijn wij nergens. De continuïteit en de concurrentiekracht van abcfinance hangen er immers vanaf. Het spreekt voor ons vanzelf dat ons handelen voldoet aan de heersende wet- en regelgeving.

Gedragscode

Als financiële dienstverlener moet abcfinance zich houden aan een reeks van wettelijke voorschriften en regelgeving. Uiteraard respecteren we die. Daarnaast hebben we ook onze eigen gedragscode, die geldt voor alle bedrijven van de Werhahn Group. Deze gedragscode verduidelijkt onze kernwaarden. Iedereen die hier werkt weet dankzij de gedragscode precies hoe we ons moeten gedragen richting klanten, collega’s en andere partijen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is en behouden we het vertrouwen van onze aandeelhouders, zakenpartners en andere instanties.

Mens en milieu

Als 180 jaar oud familiebedrijf hebben we ons altijd al verantwoordelijk gevoeld voor behoud van mensenrechten en het milieu. Ons beleid hieromtrent wordt uiteengezet in onze beleidsverklaring.

Klokkenluidersregeling

Misstanden binnen een bedrijf moeten op een veilige manier aan de orde kunnen worden gesteld, zowel door werknemers als door mensen van buiten. Zo zorgen we voor een veilige werkplek. Door schendingen van de regels aan te pakken houden we ons bedrijf bovendien betrouwbaar en gezond en houden we ons aan de geldende regels.

 

In de klokkenluidersregeling van de Werhahn Group staat het volgende:

Klokkenluiders kunnen contact opnemen met de lokale Compliance Officer of de Compliance Helpline. Desgewenst kunnen ook anoniem meldingen worden gedaan.

Als klokkenluider kun je overtredingen melden van:

  • Corruptie/omkoping
  • Antitrustwetgeving
  • Niet integer gedrag/fraude/diefstal
  • Overtredingen inzake gegegevensbescherming (AVG) en datasecurity
  • Discriminatie/intimidatie/pesten
  • Overtredingen van boekhoud- of anti-witwasregels
  • Belangenverstrengeling
  • Mensenrechten en milieurisico’s en -verplichtingen (ook die van leveranciers)
  • Productveiligheid en nalevingsvereisten

De Compliance Officer en de Compliance Helpline zijn niet bedoeld voor het indienen van andere klachten. Uiteraard mogen deze kanalen ook niet gebruikt worden om opzettelijk onjuiste of lasterlijke informatie te verspreiden.
Aarzel niet om een bijdrage te leveren aan een goede, integere bedrijfsvoering!

Je kunt misstanden melden bij de volgende kanalen:

Bel mij terug
Deze site is beveiligd door reCAPTCHA en valt onder het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google.
Verstuur een e-mail
Plan een afspraak
Deze site is beveiligd door reCAPTCHA en valt onder het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google.