De gezichten achter abcfinance

Bij familiebedrijf abcfinance kijken we verder dan de cijfers, het draait vooral om mensen! Wij staan voor maatwerk en dat is mensenwerk. Wij vinden het belangrijk om onze klanten persoonlijk te kennen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat u benieuwd bent naar wie de mensen zijn die binnen abcfinance het maatwerk leveren. In deze reeks maakt u kennis met een aantal van onze collega’s. In deze aflevering is het woord aan Marc Hoefakker. [Manager Sales Leasing - abcfinance]

Waar Marc zijn inspiratie vandaan haalt

Het gesprek met Marc vindt plaats in de buitenlucht, dé plek voor hem om te ontspannen, zijn hoofd leeg te maken én te komen tot nieuwe ideeën en inzichten. Hij vertelt: “mijn dag begint altijd, weer of geen weer, met een stevige wandeling. De natuur is inspirerend: er is altijd weer iets nieuws te zien of te beleven, geen dag ziet er hetzelfde uit. Zo is het ook in mijn werk, waar ik op één dag een gesprek heb met een klant, met een sales-collega overleg voer over een uitdagend project en/of met de directie vergader over de plannen voor volgend jaar.”


Wandelen doet Marc ook graag met zijn collega’s en zakelijke relaties. Zeker nu, in deze tijd van thuiswerken en beperkte ontmoetingen, is een rondje in de buitenlucht een prettige manier om elkaar écht te kunnen zien en spreken. Marc vervolgt enthousiast: “ik ben van ‘samen’ want je kunt het nooit alleen. En door letterlijk samen op pad te gaan, er op uit te trekken, ontstaan mooie en verdiepende gesprekken die een positieve invloed hebben op ons werk en de samenwerking onderling”. 

 

Marc zijn hart ligt bij het MKB en daarom zit hij ook zo op zijn plek bij abcfinance. Marc zegt: “natuurlijk hebben wij doelstellingen die we moeten realiseren maar bij abcfinance hebben we ook oprechte interesse, belangstelling en aandacht voor de ondernemer. We zijn geïnteresseerd in wat hem of haar beweegt, wat zijn de drijfveren en ambities, kortom: we kennen onze klant écht! Het leggen van hechte verbindingen en goede contacten, óók als het even wat minder gaat, dat zit simpelweg in het DNA van abcfinance en dat past precies bij hoe ik als mens in elkaar steek.”

Welke uitdagingen brengt de coronacrisis met zich mee?

“De COVID-19-pandemie heeft ook consequenties voor ons. Ik herken wat mijn collega Marco van der Meer hierover zegt. De belangrijkste omschakeling voor ons was dat we niet meer bij klanten op bezoek konden gaan maar dat we nu via een video-module contact hebben met klanten. Daarnaast staat een deel van onze klanten voor grote uitdagingen. Dat vraagt om intensief contact, meedenken, betrokkenheid en creativiteit: waar kunnen wij ondersteunen en helpen? Door er op deze wijze voor onze klanten te zijn, verstevigen we onze degelijke en duurzame samenwerkingen waarbij ook wederzijds vertrouwen en respect van groot belang zijn. En als ik er zo over nadenk, dan denk ik dat wij als organisatie best veel overeenkomsten hebben met onze klanten. Ondernemend. Laagdrempelig. Gericht op lange termijn relaties.” 

Altijd kansen zien

Deze tijd vraagt om een andere, vernieuwende kijk op marktbenadering. Een bekend Chinees spreekwoord luidt: when the winds of change blow, some people build walls, others build windmills. En deze uitspraak is op Marc zijn lijf geschreven: “ik ben zeker van de windmolens want er zijn altijd kansen, als je ze maar wilt zien. Als je ook nu, of beter: juist nu, ondernemend én commercieel kunt zijn, dan is er veel te winnen. Alles draait om oprechte interesse, je inleven in de klant: B2B of B2C zijn bekende begrippen. Maar wij geloven in ‘H2H’, human to human: dan kom je tot écht contact, tot verbindingen, worden samenwerkingen aangegaan en contracten afgesloten.”

Trots op onze teams en organisatie

“Deze pandemie heeft niet alleen consequenties voor ons, maar het heeft ook grote impact op onze klanten. Waar ik dan met trots naar kijk is hoe de teams binnen abcfinance zich inzetten en meedenken met klanten ook nu ze het ‘even’ lastig hebben. Samen zetten we de schouders eronder en zoeken we naar passende oplossingen. Daarnaast stelt abcfinance zich ook nu open voor nieuwe klanten. Waar veel van onze ‘concullega’s’ de deur gesloten houden, blijven wij geïnteresseerd in bedrijven met groeipotentieel. Daarbij kijken we verder dan de waan van de dag. We denken mee in alternatieve financieringsvormen, zoals leasen, die sommige ondernemers juist nu kansen biedt.”

“Daarnaast is het mooi om te zien dat abcfinance flink aan het groeien is. Op automatisering gebied hebben we al hele grote stappen gemaakt, waardoor we de ondernemer nog sneller en beter kunnen bedienen. Maar, heel belangrijk, zonder het ‘human to human’ principe uit het oog te verliezen. Automatisering is voor ons een tool maar geen doel. Onze medewerkers spreken namelijk de taal van de ondernemer en begrijpen wat er in zijn of haar branche speelt. Dat inlevingsvermogen én extra stukje advies, dat maakt ons écht onderscheidend. Het maakt me dan ook trots dat ik daar bij mag horen.” 

Tot slot

Wilt u meer te weten komen over samenwerken en de oplossingen van abcfinance of persoonlijk kennis maken met Marc Hoefakker? Dat kan!

Marc Hoefakker

Marc Hoefakker is Manager Sales Leasing bij abcfinance B.V.
 

+31 (0)6 57 60 72 63

"Alles draait om oprechte interesse, je inleven in de klant: B2B of B2C zijn bekende begrippen. Maar wij geloven in ‘H2H’, human to human: dan kom je tot écht contact, tot verbindingen, worden samenwerkingen aangegaan en contracten afgesloten."

[Marc Hoefakker - Manager Sales Leasing]